
Blandt andet dette kan du læse i årets sidste udgave af nyhedsbrevet SilkeborgObs. Men også at Silkeborg Lokalråd Citys bestyrelse siden dets stiftelse i 2011 aldrig er demokratisk valgt. I følge vedtægterne skal det sket i forbindelse med kommunalvalget. Men rådet afviser at holde valg. Hvorfor kan du læse i nyhedsbrevet SilkeborgObs samt:
Trafikken stiger grundet flere indbyggere og flere biler, lyder det fra Forvaltningen, politikere og ekkoet i det lokale medie. Og understøttet af nyligt offentliggjorte prognose 2040. Det virker også som et helt logisk ræsonnement.
Men dette bliver overraskende klart aflivet i en undersøgelse baseret på kommu-nens fremragende dynamiske kort over trafikmålinger og med dets forklaringer om trafiktallene af SilkeborgObs’s redaktør, ingeniør Søren Westergaard. Han har kigget på målingerne flere år tilbage på de mest debatterede strækninger igennem Silkeborg og ringvejene:
Viborgvej, Viborgbroen til Frederiksberggade, Søvej, ringvejene vest om Langsøen, Drewsensvej og dets sidegader, Vestergade, Nordskovvejen
I en 6 siders rapport findes tallene for de ovennævnte strækninger, hvor også seneste prognose 2040 er medtaget.